fredag 26. september 2008

Mobbing er UT

I dag har jeg virkelig chilla dritten av meg, Jeg har hjulpet litt til med panel arbeid osv. Så har jeg vært med jenta mi. Da hun skulle dra, var det vanskelig å gi slipp, ikke fordi jeg vet hun kommer tilbake.. Men fordi jeg er så veldig glad i henne. Så har jeg sett litt av Skal vi Danse?. Ellers så sitter jeg her da, og hører på "Can't help myself". Sitter og tenker på jenta mi, og hvor fine øyeblikk vi har sammen. Hvor fine minutter & timer vi tilbringer sammen, helt utrolig og tenke på at jeg har funnet jenta i mitt liv <3.


.. Så vil jeg komme inn på temaet ; Mobbing.

Og jeg vil bare få sagt, at mobbing fremhever ikke personen som mobber. Jeg mobbet selv, da jeg var mindre.. Fordi folk sa det var 'kuult' og mobbe. Så jeg måtte gjøre det også, Er det derfor jeg er den 'populære gutten' alle vil være venn med? Tenk om jeg ikke hadde mobbet, hadde folk sett ned på meg da? Det er faktisk et sprøsmål jeg ofte stiller meg. Men uansett, tilbake til mobbing. Jeg innså det da jeg var 16, at folk som mobber og erter er bare tåpelige. Den èneste ut av alle som blir 'fremmhevet', er den som faktisk blir mobbet. Han/Hun får All oppmerksomheten rundt mobbingen, og mobberne blir sett ned på. Jeg skjønner ikke hvorfor folk synes det er så ille kult å mobbe. Fordi.. Man kommer ikke langt med det.

det verste med mobbing er at vedkommede som blir mobbet, vil få mindreverdihets komplex, som betyr at Èn blir missfornøyd, tenker på og avslutte livet, og hater seg selv. Det er ikke sånn det skal være. ALLE har rett til og leve, alle folk i hele verden har en rettighet. Uansett om de er handicapet eller om de er gammle.. Vi har alle rettigheter og friheter i verden.


Jeg har lært opp igjennom tiden, at mobbing er en grusom ting, virkèlig. Der jeg bor, blir mobbing sett ned på, og det er jeg heldigvis glad for. Men til tider når jeg reiser, eksempel til Oslo.. Så er det mange ganger jeg høre folk slenge dritt til hverandre, som feks; Hore. For de som ikke visste det, så betyr 'hore' ; At jenta tar penger for og bli knullet. Feks, 5.000.. Du ser der at jeg ikke vet så masse om horer. Men at de tar penger for og bli knullet. Jeg ser ned på mobbing, og tar selv tak i mobbingen, hvis jeg ser eller hører folk mobbe andre. Det er det værste som er kommet til verden, det er mobbing. Så neste gang du hører noen mobbe, så si ifra eller rykk inn i det selv & stopp det! :)


Hva synes du om mobbing? Synes du det er rett av det norske folk og mobbe andre som er funksjonshemmet / gammle eller utenlandsk?




Ellers håper jeg at du vil skrive i gjesteboken min, som du finner her.



Ha ei fin helg dere , :)

Ingen kommentarer: